“Çocuk Hakları, Çocuk İstismarı, Çocuklarla Doğru İletişim, Çocuklar ve Yerel Yönetimler” konularıyla ilgili sunum ve eğitim verildi.
Adana Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Çocuk Hizmetleri Şube Müdürlüğü ve Her Yer Çocuk Derneği iş birliğiyle personele yönelik kapasite geliştirme eğitimleri verildi. 4 gün süren eğitimin ilk gününde çocuk hakları konusundaki bilinç ve farkındalığı arttırmak amacıyla “Çocuk Hakları Neden? Nasıl? Nerede” başlığıyla sunum yapıldı.
Eğitimin ikinci gününde “Çocuklarla Doğru
İletişim”, üçüncü gününde “Çocuk
İstismarı Karşısında Güçlü Çocuklar ve Ebeveynler”, dördüncü ve son gününde ise
“Çocuklar Yerel Yönetime Nasıl ve Ne Kadar Katılabilir?” ve “Çocuk ve Kent Hakkı Başlığı”
tartışıldı.
ÇOCUKLARIN YAŞAMINA BOY
HİZASINDAN BAKIŞ
Eğitimlerde, oyun, açık ve
yeşil alan hakkı ile ulaşım hakkı başta olmak üzere pek çok temel hakkın iç içe
geçtiği kentlerde, çocukların yaşamına yakından-boy hizasından bakmak
amaçlandı. Bir kentte çocuk olmanın yarattığı dezavantajlar nelerdir ve bunları
gidermek noktasında yerel yönetimlere hangi görevler düşer diye soruları
düşündürerek yanıtların bulunması sağlandı, aynı zamanda çocukların açık-yeşil
alan hakkı ve ekoloji ile ilişkileri üzerine konuşuldu.
ULUSLARARASI SÖZLEŞME VE
KANUNLAR ANLATILDI
Eğitimlerde ayrıca BM Çocuk
Hakları Sözleşmesi, Çocuk Koruma Kanunu gibi temel metinlerden yola çıkılarak;
Belediyeler Kanunu ve Belediyeler Birliği’nin ilgili maddeleri ile bağlantı kurularak,
çocuk haklarına yerel yönetimlerin çocuk hizmetleri açısından bakış sunuldu.
ÇOCUK HAKLARI VE BELEDİYELER
Seminer
süresince interaktif bir biçimde video, şarkı, slayt, grup ve drama çalışmaları
gerçekleştirildi. Katılımcılar ile Adana’da yaşayan çocukların gözünden çocuk
hakları konuşuldu. Adana’da çocuk haklarının geliştirilmesi ve belediyenin çocuk
hakları konusunda yaptığı, yapabileceği çalışmalara yönelik değerlendirmeler
yapıldı.
Seminerlere
toplamda 110 personel katılım sağladı. Seminer sonunda personele bir
değerlendirme ve geri dönüş formu iletildi.