ASKİ’de “engelsiz hizmet” dönemi
Engelsiz Masa hizmeti başladı
Adana Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ), ‘’Engelsiz Masa’’ oluşturarak, engelli vatandaşların işlemlerini yapmak ve 65 yaş üstü vatandaşların sıra beklemesini önlemek için çalışma başlattı.
ASKİ bir yandan Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan
Karalar’ın talimatları doğrultusunda, kentin içme suyu ve altyapı sorunlarını
azaltmak için yoğun çaba harcarken, bir yandan da toplumun her kesiminden
insanın işini kolaylaştırma adına yeniliklere imza atıyor. Engelli abonelerin
mağdur olmaması ve çeşitli işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilmeleri için
adreslerine ekip yollayan ASKİ, aynı zamanda Genel Müdürlük bünyesinde de
‘’Engelsiz Masa’’ hizmeti uygulamaya başladı.
Abonelik işlemleri için ASKİ Genel Müdürlüğü’ne gelen
engelliler ve 65 yaş üstü vatandaşlar, sıra numarası almaya gerek duymadan
direkt Engelsiz Masa’ya müracaat edebilecek. Personel, abonelerin işlemleri ve
evraklarının takibiyle de ilgilenecek.
EVDE ABONELİK HİZMETİ
Evden çıkamayacak durumda olan abonelerin işlemlerinde bir
yakınlarının tüm evraklarla eksiksiz bir şekilde ASKİ Genel Müdürlüğü’ne
başvuruda bulunması halinde, ekipler imza için vatandaşın evine giderek imza
sürecini tamamlıyor.
Aynı zamanda www.adana-aski.gov.tr adresinden ASKİ’nin
kurumsal internet sitesinde yer alan ‘’Engelli Randevu Sistemi’’ yazılı butona
tıklayıp engelli başvuru formunu dolduran aboneler, işlem yapmak istedikleri
birime yönlendiriliyor.
Engelli vatandaşlara evrakla ilgili süreçte sağlanan
kolaylıkların yanı sıra, sağlık raporunda %40 ve üzeri olarak engelli olan
abonelere su ücretlerinde birim fiyat üzerinden %50 indirim uygulanıyor.