Mezarlar Dairesi Başkanlığının Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE
4- Daire Başkanlığının görev, yetki ve
sorumlulukları şunlardır;
a)
Daire Başkanlığında görevli tüm personelin yaptığı hizmetler ile ilgili
denetimler yapmak,
b)
Birimlerin araç, gereç ve personel ihtiyaçlarını belirlemek, ilgili makamlara
temin edilmesi için teklifte bulunmak,
c)
Daire Başkanlığı ile ilgili yazışmaların takip, denetim ve koordinesini sağlamak
ç)
Gerektiğinde emrinde çalışan personelleri vasfına uygun olan bölüm ve işlerde
görev taksimi yapmak,
d)
Çalışanlara ait yıllık mazeret ve sağlık izinlerine ilişkin onayları yapmak,
e)
Adana Büyükşehir Belediyesi Meclisi ve Encümeninin almış olduğu kararları
uygulamak,
f)
Başkanlık hizmetlerinin mevzuata uygun şekilde yapılmasını sağlamak,
g)
Başkanlık hizmetlerinin uygulanmasında ücret tarifelerini hazırlamak, ilgili
birimlere teklif etmek,
ğ)
Belediyenin internet sitesinde bulunan Daire Başkanlığına ait bilgilerin güncel
olmasını sağlamak,
h)
Cenaze defin (yıkama, kefenleme, cenaze namazı kıldırma, mezar yeri kazılması,
defin, morg, kefen bezi ve lahit tahtası vb hizmeti), nakil (il içi-il dışı,
araçla-hava yoluyla) ve yardım (otobüs, mini hizmet araçları ve taziye çadırı)
hizmetlerini planlamak, bu hizmetlerin yürütülmesini ve kayıtlarının
tutulmasını sağlamak
ı)
Mezarlık alanlarının temizlik ve bakım hizmetlerini planlamak, bu hizmetlerin
yürütülmesini sağlamak,
i)
İhtiyaç halinde yeni mezarlık alanlarını tespit etmek, ilgili birimlere
mezarlık alanı olarak düzenlenmesi amacıyla teklifte bulunmak,
j)
Mevcut mezarlıkların alt yapı, parselasyon, çevre duvarları/tel örgü, hizmet
binaları, gasilhane, namazgâh, sundurma, tuvalet, morg ünitesi, mezarlık içi
yolları vb. eksiklerini tespit etmek ve giderilmesi amacıyla ilgili birimlere
teklifte bulunmak,
k) Mezarlıkların çevre düzenlemesi ve ağaçlandırılması için
gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,
l) Cenazelerin, cenaze nakil araçları veya hava yolu ile
şehir dışına nakledilmesini sağlamak,
m) Cenaze nakil araçlarını il dışına görevlendirmek,
n)
Daire Başkanlığına ait Stratejik Plan, Performans Programı, Bütçe Teklifi ve
Faaliyet raporlarının hazırlanması sağlamak,
o)
Başkanlıkla ilgili konularda üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri
yapmak,
ö)
Gerektiğinde Daire Başkanlığa bağlı personellerin görevlendirilmesini ve
rotasyonunu sağlamak.