Birimlerimiz

Kent Tarihi ve Tanıtımı Daire Başkanlığı
  • Daire Başkanı: İlhan Taş
  • Telefon: 0322 455 35 00 - 0322 455 37 00
  • Dahili: 0322 457 03 12
  • E-Posta: ilhan.tas@adana.bel.tr
  • Adres: Şakirpaşa Konağı Seyhan/Adana
Görevleri

Madde 6. GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR

6.1.        Kent Tarihi ve Tanıtımı Daire Başkanı Görev Yetki ve Sorumlulukları

6.1.1.    Daire Başkanlığı'na ait tüm yazışmaları yaptırır, kontrol eder, imzalar. Ödeme evrakını imzalar. Amirlerinin verdiği görevleri yerine getirir. Görev ve hizmet alanı ile ilgili çalışmaları planlar ve uygular. Belediye birimleriyle ve gerekli görülen kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. Personelin özlük işleri (izin, istirahat vb.) takibi ve personel eğitimini sağlar.

6.1.2.    Daire Başkanı Belediyenin görev ve amaçlarının en etkin bir biçimde gerçekleştirilmesine olanak sağlayacak önerilerde bulunmaya ve bir raporla Genel Sekreterlik kanalı ile Büyükşehir Belediye Başkanlığına bildirmeye yetkilidir.

6.1.3.    Büyükşehir Belediyelerinin Yönetimi Hakkındaki Kanun gereğince kendi hizmet alanları içine giren görevleri yatırım programı dahilinde takip eder.

6.1.4.    Stratejik plana ve performans programına bağlı olarak çalışmalarını yürütür, ekibini bu doğrultuda yönlendirir.

6.1.5.    Şube müdürlüklerinin sosyal ve özlük haklarının takibi, Daire Başkanının yetki ve sorumluluğunda yürütülür ve kendisine bağlı personelin çalışmalarını düzenler ve aralarında işbirliği kurar.

6.1.6.    Daire Başkanı görev alanına giren işlerle ilgili başvuruları ilgili birimleri aracılığı ile cevaplandırmak Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından verilen görevleri de bağlı şube müdürlükleri vasıtasıyla yerine getirmekle görevli olup, görev ve hizmetlerden dolayı Başkana karşı sorumludur.

6.1.7.    Üst Yönetimi ve Daire Başkanlığı'nı maiyetindeki personele karşı temsil eder, bağlı Şube Müdürlüklerini de üst yönetime karşı temsil eder.

6.1.8.    Daire Başkanlığının bütçe çalışmaları yürütür ve koordine eder.

6.1.9.    Görevlendirme durumunda Başkanlığı temsil eder.


Madde 9

Müdürlüklere bağlı diğer personellerin görevleri

Müdürlük emrinde görevli işçi, memur ve diğer tüm çalışanlar (teknik ve idari) kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, genelge, başkanlık emirleri ve tebliğleri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda, gecikmesiz ve eksiksiz olarak, maddi ve zaman açısından kamuya zarar oluşturmayacak nitelikte yapmakla yükümlüdürler.

Madde 10

Yazışma, Evrak Kayıt ve Arşivleme

10.1.      Daire Başkanlığınca Müdürlüklere gönderilen yazılar Müdür tarafından gereği yapılmak üzere işleme konulur. İşlemi bitirilen evrak hakkında yasal prosedürün takibini yapar veya yaptırır.

10.2.      Resmi yazışmalara ait evraklar Müdürlüklerde; 25.03.2005 tarih, 25766 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Standart Dosya Planı ile ilgili 2005/7 Sayılı Başbakanlık Genelgesi"ne uygun olarak dosyalanır.

10.3.      Müdürlüklerde tutulan evraklar ve dosyalar düzenli olarak mevzuatlarda öngörüldüğü şekilde arşivlenir.

Birim Haberleri