Madde 6. GÖREV, YETKİ
VE SORUMLULUKLAR
6.1. Kent Tarihi
ve Tanıtımı Daire Başkanı Görev Yetki ve Sorumlulukları
6.1.1. Daire
Başkanlığı'na ait tüm yazışmaları yaptırır, kontrol eder, imzalar. Ödeme
evrakını imzalar. Amirlerinin verdiği görevleri yerine getirir. Görev ve hizmet
alanı ile ilgili çalışmaları planlar ve uygular. Belediye birimleriyle ve
gerekli görülen kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. Personelin özlük işleri
(izin, istirahat vb.) takibi ve personel eğitimini sağlar.
6.1.2. Daire Başkanı
Belediyenin görev ve amaçlarının en etkin bir biçimde gerçekleştirilmesine
olanak sağlayacak önerilerde bulunmaya ve bir raporla Genel Sekreterlik kanalı
ile Büyükşehir Belediye Başkanlığına bildirmeye yetkilidir.
6.1.3. Büyükşehir
Belediyelerinin Yönetimi Hakkındaki Kanun gereğince kendi hizmet alanları içine
giren görevleri yatırım programı dahilinde takip eder.
6.1.4. Stratejik
plana ve performans programına bağlı olarak çalışmalarını yürütür, ekibini bu
doğrultuda yönlendirir.
6.1.5. Şube
müdürlüklerinin sosyal ve özlük haklarının takibi, Daire Başkanının yetki ve
sorumluluğunda yürütülür ve kendisine bağlı personelin çalışmalarını düzenler
ve aralarında işbirliği kurar.
6.1.6. Daire Başkanı
görev alanına giren işlerle ilgili başvuruları ilgili birimleri aracılığı ile
cevaplandırmak Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından verilen görevleri de
bağlı şube müdürlükleri vasıtasıyla yerine getirmekle görevli olup, görev ve
hizmetlerden dolayı Başkana karşı sorumludur.
6.1.7. Üst Yönetimi
ve Daire Başkanlığı'nı maiyetindeki personele karşı temsil eder, bağlı Şube
Müdürlüklerini de üst yönetime karşı temsil eder.
6.1.8. Daire
Başkanlığının bütçe çalışmaları yürütür ve koordine eder.
6.1.9. Görevlendirme
durumunda Başkanlığı temsil eder.
Madde 9
Müdürlüklere bağlı
diğer personellerin görevleri
Müdürlük emrinde görevli işçi, memur ve diğer tüm çalışanlar
(teknik ve idari) kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler,
yönetmelikler, genelge, başkanlık emirleri ve tebliğleri ile ilgili mevzuat
çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda, gecikmesiz ve eksiksiz
olarak, maddi ve zaman açısından kamuya zarar oluşturmayacak nitelikte yapmakla
yükümlüdürler.
Madde 10
Yazışma, Evrak Kayıt
ve Arşivleme
10.1. Daire
Başkanlığınca Müdürlüklere gönderilen yazılar Müdür tarafından gereği yapılmak
üzere işleme konulur. İşlemi bitirilen evrak hakkında yasal prosedürün takibini
yapar veya yaptırır.
10.2. Resmi
yazışmalara ait evraklar Müdürlüklerde; 25.03.2005 tarih, 25766 sayılı Resmi
Gazete'de yayımlanan "Standart Dosya Planı ile ilgili 2005/7 Sayılı Başbakanlık
Genelgesi"ne uygun olarak dosyalanır.
10.3. Müdürlüklerde
tutulan evraklar ve dosyalar düzenli olarak mevzuatlarda öngörüldüğü şekilde
arşivlenir.