Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 –
Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluklar şunlardır;
a) Belediye
hizmetlerini halka tanıtabilmek ve gerekli koordinasyonu sağlamak amacıyla
toplantılar düzenlemek,
b) Belediye
ve çalışanlarının halkla ilişkilerini olumlu yönde geliştirmek, Belediye ile
kent halkı arasında etkili bir iletişim sistemi kurmak, bu amaçla öneri ve
faaliyetlerde bulunmak,
c) Büyükşehir
Belediyesi ve ASKİ hizmetleriyle ilgili şikayet, öneri ve sorunları ilgili
birimlerle görüşerek çözüm bulmak,
ç) Bölgesel,
ulusal ve uluslararası etkinliklere katılmak, bu tür etkinlikler düzenlemek ve
ilişkileri artırmak,
d) Belediye
ve kent halkı arasında etkili bir iletişim sistemi kurmak, bu kapsamda her
türlü kitle iletişim araçları yanı sıra sivil toplum kuruluşları, sektörel
gruplar, özel ilgi grupları ve hemşehrilerle çeşitli bilgilendirme
toplantıları, halk günleri, panel, söyleşi, açık oturum gibi özel düzenlemeler
yapmak,
e) Belediyenin
diğer birimleri ile koordineli çalışarak yapılan faaliyetleri halka duyurmak,
f) Günün her
saatinde görev yapan bir birim oluşturularak (ALO 153 Çağrı Merkezi) Belediye
ile kent halkı arasındaki iletişimi güçlendirmek. Oluşturulan birimler
şunlardır:
1 – Alo 153 Çağrı Merkezi;
i.Gelen çağrı operatör tarafından karşılanır ve anlık çözümlerde vatandaşa gereken bilgiyi vererek sistem üzerinden kaydı kapatır.
ii.Gelen çağrı, farklı birimleri ilgilendiriyor ise operatör kaydı ayrıntılı bir şekilde alını ve ilgili birime sistem üzerinden anında iletilir. Oluşturulan kayıt İlçe Belediyelerini ilgilendiriyor ise aynı şekilde İlçe Belediyesinin ilgili birimine sistem üzerinden iletir.
iii.Geri
bildirim operatörleri çözüme ulaşan kayıtlarda vatandaşı arayarak konu hakkında
bilgilendirme yapar.
2 – Whatsapp İhbar Hattı (0535 454 01 01):
i. Whatsapp üzerinden gelen görsel içerikli kayıtlarda bilgisayara entegre olan uygulama, operatör tarafından anlık görülür ve sistem üzerinden görsel ile birlikte ilgili birime iletir.
ii. Geri
bildirim operatörleri çözüme ulaşan kayıtlarda vatandaşı arayarak konu hakkında
bilgilendirme yapar ve whatsapp ekibi vatandaşın görselinin öncesini ve
sonrasını kolajlayarak vatandaşı aynı yoldan bilgilendirir.
3 – Alo153 Saha Ekibi (Derman):
i. Sosyal Belediyecilik gereği olarak vatandaş memnuniyetini yüksek tutulmasında büyük görev üstlenmekte vatandaşlarımızın dilek şikayet ve önerilerini yerinde inceler olumsuzluklar hakkında detaylı araştırmalar yaparak ilgili birime iletimini sağlar
ii. Belediyemiz
ve vatandaş arasında etkileşimin sağlandığı hızlı çözümün üretilmesi konusunda
ilk adımdır.
iii. Gezici
ekip tarafından saha araştırılması yapılarak vatandaş kayıtlarını yerinde
inceleyerek olumsuzluklar hakkında detaylı araştırma yapar, görsellerini alarak
Alo 153 iletir, Alo 153 tarafından ilgili birime görselleri yönlendirerek
konunun çözüme ulaşması için gerekli bilgilendirmeleri yapar, ilgili birimden
cevap gelmediği takdirde gezici ekip kaydın olduğu yere belli bir süre sonra
tekrar giderek görselleri alır ve tutanak şeklinde bilgi formu görsel ile
birlikte yeniden oluşturularak ilgili birimlere iletilir. Cevap verilmesi ve
olumsuzluğun giderilmesi konusunda uyarılır.
4 – alo153@adana.bel.tr;
i. Mail
olarak gelen vatandaş kayıtlarında sosyal medya sorumlusu kaydı alarak sisteme
girerek ilgili birime anında gönderir.
ii.Sosyal
medya ekibi çözüme ulaşan kayıtlarda vatandaşa aynı yolla bilgilendirme yapar
ve ilgili birimden cevap gelmediği durumlarda mail yolu ile birime uyarı
yaparak gerekli bilgiyi alır vatandaşı bilgilendirir.
5 – ABBalo153;
i. Alo 153
çağrı merkezine ait resmi twitter hesabına gelen vatandaş kayıtlarında sosyal
medya sorumlusu tarafından kayıt alınarak sisteme giriş yapmak ve ilgili birime
iletmek,
ii. Sosyal
medya ekibi çözüme ulaşan kayıtlarda vatandaşa aynı yolla geri bilgilendirme
yapar. Birimden cevap gelmediği durumlarda mail yolu ile birimi uyararak bilgi
alır ve ilgili vatandaşı bilgilendirir.
4982 Sayılı
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamında;
1- Bilgi Edinme Servisi;
i. Dilekçe
hakkını kullanan (CİMER) vatandaşa en kısa sürede cevap ve isteğinin
karşılanması amacıyla Belediye birimleri arasında koordinasyon sağlamak,
ii. Bilgi
edinme servisine e-posta yoluyla ulaşan başvurular ilgili yönetmeliğin 9. ve
10. Maddesi gereğince uygunluğu kontrol etmek ve 2 (iki) iş günü içerisinde
ilgili Daire Başkanlıklarına göndererek, işleme alınan başvurulara istinaden
gelen cevaplar e-posta ve SMS yoluyla başvuru sahibine iletmek,
iii. Başvurulara
15 (onbeş) iş günü içerinde cevap vermek, başvuruya cevap vermek için bilgi ve
belge erişimi farklı birimlerden temin edilmesi durumunda ise süre 30 (otuz) iş
günü içerinde cevap vermek, ancak bu durumu başvuru sahibine bildirmek,
iv. Başvurulara
ait gerekli arşiv ve rapor çalışması yapmak,