Muhtarlık İşleri Dairesi Başkanlığının
Görev Yetki Ve Sorumlulukları
MADDE
4- Daire Başkanlığının görev, yetki ve
sorumlulukları şunlardır;
a) İlgili kanunlar
çerçevesinde verilen görev, yetki ve sorumlulukların zamanında ve usulüne uygun
olarak yapılmasını, çalışmaların eksiksiz olarak yürütülmesini sağlamak,
b) Dairenin
sevk, idare ve disiplininden sorumlu olup, personeli arasında yazılı görev
dağılımının yapılması, personelin başarı ve performans değerlendirmesini
yapmak,
c) Daire
Başkanlığımıza bağlı Şube Müdürlükleri arasında performansa dayalı rotasyonu gerçekleştirmek,
d) Daire
başkanlığı ile ilgili tüm şube müdürlüklerini ilgilendiren konularda yazışma
işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak,
e) Büyükşehir
Belediyesinin sınırları içinde bulunan muhtarların bilgilerini tutmak ve
taleplerini almak, bu talepleri ilgili birimlere iletmek ve taleplerin
sonuçlanmasını takip etmek,
f) Daire
başkanlığının sorumluluğu altındaki işler ile ilgili ihaleler için gerekli
çalışmaları yürütmek, teknik şartnamelerin hazırlanmasını sağlamak,
g) Muhtarlık
Bilgi Sistemini yönetmek,
h) Büyükşehir
Belediyesi ile muhtarlar arasındaki eşgüdümü sağlamak,
i) ASKİ
Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediye Başkanlığının diğer birimleri arsındaki
koordinasyonu sağlamak, sorumluluk alanı dâhilinde Su ve Kanalizasyon
Hizmetleri ile ilgili yapılması gereken iş ve işlemler hakkında rapor
hazırlayıp ASKİ Genel Müdürlüğünü bilgilendirmek,
j) Yürüttüğü
işler ile ilgili düzenli olarak veri toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak
ve bu doğrultuda uygulanan sistemleri yönetilmesine yönelik iş ve işlemleri
yürütmek,
k) Stratejik
planlamaya uygun plan, program ve bütçe taslağı yaparak ilgili makama sunmak,
l) Adana
Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bulunan Muhtarlıklar ve Sivil Toplum
Kuruluşlarının ihtiyaç duydukları mer'i mevzuat ve hukuki görüşleri temin etmek
ve oluşturulması için gerekli çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
m) Muhtarlıklar
ve Sivil Toplum Kuruluşlarının ihtiyaç duydukları konularda hazırlayacakları
veya hazırlatacakları ilgili projeler için gerekli katkıyı sunmak ve ortak
çalışma ortamları oluşturmak. Projelere Büyükşehir Belediyemizin sponsor olması
için gereken önerileri üst makamlara sunmak,
n) İlçe
belediyelerinin, muhtarlıklar ile ilgili ortak çalışma yapılması konusunda
koordinasyonu sağlamak, bununla ilgili ilçe belediyeleri ile gerekli yazışma ve
çalışmaları yapmak,
o) Şube
Müdürlüklerimize bağlı, merkezi dışında kalan diğer ilçelerimiz, (Aladağ, Feke,
İmamoğlu, Karaisalı, Karataş, Tufanbeyli, Yumurtalık) muhtarlarımız ve Daire
Başkanlığımız arasında koordinasyonun sağlanması için personel görevlendirmek,
p) Yürütülecek
faaliyetler sırasında diğer daire başkanlıkları ile iyi ve etkin bir işbirliği
içinde çalışmalarını yürütmek,
q) 5393
sayılı Belediye Kanununun “Mahalle ve yönetimi” başlıklı 9 uncu maddesi 3 üncü
fıkrası gereği ayni yardım ve destek sağlamak,
r) Büyükşehir
Belediye Başkanı tarafından ve mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.