Fen İşleri Dairesi Başkanlığının Görev Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 4- Daire Başkanlığının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Kanunlarla Büyükşehir Belediyesine verilmiş görev
ve hizmetlerin gerektirdiği her türlü bina, yolcu ve yük terminalleri, kapalı
ve açık otoparklar, toptancı halleri, kentin bütününe hizmet sağlayan sosyal
donatılar, altgeçit, üstgeçit, köprülü kavşak, mezarlık alanları, dini
tesisler, havyan barınakları vb. projeleri yapmak, yaptırmak; inşa ve yapı
denetim hizmetlerini yürütmek,
b) Belediye Meclis kararı üzerine yapacağı anlaşmaya
uygun olarak Mahalli idareler ile diğer Kamu kurum ve kuruluşlarına ait yapım,
bakım ve onarım işlerini yapmak, yaptırmak,
c) Gerektiğinde
sağlık, eğitim ve kültür hizmetleri için bina ve tesisler yapmak, yaptırmak;
Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bu hizmetlerle ilgili bina ve tesislerin her
türlü bakım ve onarımını yapmak ve gerekli malzeme desteğini sağlamak,
ç) Kanunlarla
Büyükşehir Belediyesine verilmiş görev ve hizmetlerin gerektirdiği her türlü
yapım, hizmet, mal alım ve danışmanlık ihaleleri ve Doğrudan Temin için ilgili
yasalar ve uygulanacak esas ve usuller çerçevesinde ihale dokümanlarını
hazırlamak ve sonuçlandırmak,
d) Daire
Başkanlığının hizmet alanı içine giren işlerin stratejik planını yıllık
hedeflerini, yatırım programlarını ve bunlara uygun olarak bütçesini
hazırlamak,
e) Engelliler,
kadınlar, gençler ve çocuklara yönelik sosyal tesisler yapmak,
f) Büyükşehir
Belediyeleri koordinasyon merkezleri Yönetmelik hükümlerince oluşturulan
Altyapı Koordinasyon Merkezinin (AYKOME) toplantılarına katılmak,
g) Daire
başkanlığınca Büyükşehir içinde yapılacak altyapı yatırımları için yapılacak
stratejik plana ve yatırım programlarına uygun olarak yapılan taslak programı
(ortak programa alınması amacıyla) AYKOME Merkezine sunmak,
ğ) Başkanlıkça onaylanmış çalışma programına göre
bütçenin program gereklerine
uygun biçimde harcamasını yapmak,
h) Daire Başkanlığının yapmış olduğu hizmetlerle
ilgili ücret tarifeleri önerilerini Mali Hizmetler Daire Başkanlığına göndermek
ve Meclisçe kabul edilecek Belediye Gelirleri Tariflerini uygulamak,
ı) Fen İşleri Daire Başkanlığında görevli
personelin yaptığı hizmetler ile ilgili denetimler yapmak,
i) Birimlerin araç, gereç ve personel
eksikliklerini ilgili makamlara bildirmek,
j) Talep ve tahakkuk müzekkereleri ile çalışan
personelin puantaj belgelerini inceleyip imzalamak,
k) Yapılan İşlerle ilgili yazışmaların takip,
denetim ve koordinesini yapmak,
l) Belediye şirket personelinin; mevzuata uygun
olarak çalışıp çalışmadığını kontrol etmek ve hak edişlerin düzenlemesini
sağlamak,
m) Adana Büyükşehir Belediyesi Meclisi ve
Encümeninin almış olduğu kararları uygulamak,
n) Çalışanlara (İşçi ve memur) ait izin ve vizite
kağıtlarını imzalamak ve takip etmek,
o) Yıllık faaliyet programlarını hazırlatıp
ilgili birimlere sunmak,
ö) Belediyenin
internet sitesinde bulunan Fen İşleri bölümüne istenilen bilgileri aktarmak,
p) Daire
Başkanlığına ait Stratejik Plan, Performans Programı, Bütçe Teklifi ve Faaliyet
Raporlarının hazırlanması sağlamak,
r) Fen
İşleri Daire Başkanlığı ile ilgili konularda üst yönetici tarafından verilecek
diğer görevleri yapmak,
s) Daire
Başkanlığında çalışan personeli, gerektiğinde rotasyon uygulayarak çalışmayı
sürdürmek.
Asfalt hamlesi kırsal ve merkez ilçelerde sürüyorAdana Büyükşehir Belediyesi,… Daha Fazlası
Başkan Zeydan Karalar, Doğankent ve Solaklı’da…Halkın taleplerini dinledi,… Daha Fazlası
Asfalt üretimi artıyor, yollar daha hızlı yapılıyor Başkan Zeydan Karalar,… Daha Fazlası