Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü Görev, Yetki ve
Sorumlulukları
MADDE
12- Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
1) “Ulaşım
Ana Planına” yönelik gerekli iş ve işlemleri yapmak, koordinasyonu sağlamak,
2) Kent
içi ulaşımla ilgili sorunların tespiti ve bu sorunlara bir sistem bütünlüğü
içerisinde çözümler geliştirilmesi konusunda projeler ve öneriler hazırlamak,
3) Kente
yönelik, tüm ulaşım türleri ile ilgili çalışma yapmak, öneri ve proje
hazırlamak ve/veya hazırlatmak,
4) Ulaşım
ana planı kararları doğrultusunda ulaşım talebine uygun sistem konusunda
projeler hazırlamak ve/veya hazırlatmak,
5) Kentin
mevcut ve gelecekteki ulaşım özelliklerinin tespiti ile ilgili çalışma yapmak,
ulaşım taleplerinin gerektirdiği önlem ve yatırımlara yön verecek etüt, plan ve
proje önerisi hazırlamak,
6) Ulaşım
sistem bütünlüğünü gözeten projeler hazırlamak ve/veya hazırlatmak,
7) Ulaşım
sistemini oluşturan yol ağının etkin ve verimli kullanımına yönelik ulaşım
projeleri geliştirmek,
8) Şube
Müdürlüğü yazışmalarının mevzuata uygun düzenli şekilde yapılmasını sağlamak ve
gelen/giden evrakları dosyalamak,
9) Kurumun
hedef, strateji ve amacı doğrultusunda planları hazırlamak, uygulamak ve
aksayan yönleri tespit ederek çözüm üretmek,
10) Şube
Müdürlüğünün bütçe ve ücret tarifesi teklifini hazırlamak,
11) Şube
Müdürlüğünün ihtiyacı doğrultusunda ilgili mevzuata göre yapılacak alımlar için
teknik şartnameleri hazırlamak, ihaleyi yapacak olan birime göndermek, yapılan
ihale sözleşmeleri kapsamında kontrollük, kabul ve hakediş işlemlerini yapmak,
12) Şube
Müdürlüğünde bulunan yapıların, tesisatın, araç ve makinelerin bakım ve
onarımlarını yapmak, yaptırmak veya yapılması için sorumlu birime bildirmek ve
takip etmek,
13) Şube
Müdürlüğü bünyesinde çalışan personelin puantaj kayıtlarını tutmak, ücret ve
maaş ödeme evraklarını düzenlemek,
14) Ulaşım
planlama konusunda sistem, çevre ve iş güvenliğinin sağlanması için gerekli
tedbirleri almak, yapılacak işlemi konusuna göre ilgili birimlere bildirmek ve
takip etmek,
15) Şube
Müdürlüğü personelinin görevini etkin, verimli ve kamusal hizmet amacına uygun
yapmalarını sağlamak, gerektiğinde hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını İnsan Kaynakları
ve Eğitim Daire Başkanlığına bildirmek,
16) Elektronik
Ücret Toplama Sisteminde kullanılacak kişiselleştirilmiş akıllı kart
işlemlerini yürütmek,
17) Ulaşım
Daire Başkanlığı ve birimlerinde kullanılan “Elektronik Ücret Toplama ve Araç
Takip Sisteminin” çalışmasını izlemek, hizmetin etkinliği ve verimliliğini
sağlamak amacıyla sistem üzerinden istatistiki verileri almak, analiz etmek ve
değerlendirmek,
18) Şehir
içi ulaşım hizmetlerinin aksamadan yürütülmesine yönelik ilgili Şube
Müdürlükleriyle koordineli olarak gerekli çalışmaları yapmak,
19) Ulaşım
planlama hizmetleri ile ilgili şikâyetleri değerlendirmek,
şikâyet
sahibini bilgilendirmek,
20) Ulaşım
Planlama Şube Müdürlüğünü işleyişine göre görevin gerektirdiği personeli
rotasyona tabi olarak çalıştırmak,
21) İlgili
mevzuat ve belediye düzenlemeleri ile verilen görev, yetki ve sorumluluğun
zamanında ve uygun biçimde yürütülmesini sağlamak,
22) Daire
Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yapmak.